28 marca 2014

Liebster Awards

Okej. Nie wiem, co się dzieje. Nie wiem, o co chodzi. Nie wiem, skąd to się wzięło, ani co to jest, ale zostałam nominowana do Liebster Awards i to dwukrotnie. (Ktoś bardzo nie chce, żebym napisała rozdział licencjatu). Anna i Miss Margaret, thank you so much!
Generalnie pierwsze słyszę o tej całej idei, ale ktoś mnie w czymś nominował i w dodatku to coś ma w nazwie „awards”, więc no. To wielki zaszczyt :D

„Nominacja do Liebster Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za dobrze wykonaną robotę”. Jest przyznawana dla blogów o mniejszej liczbie obserwatorów, wiec daje możliwości ich rozpowszechniania. Po odebraniu nagrody należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz ich o tym) oraz zadajesz im 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, który Cię nominował.

Jeśli chodzi o nominację, to mam problem, bo aktualnie nie czytam niemalże niczego. Dlatego będę kombinować. Nie mam szans, żebym wysupłała 11 blogów, ale zrobię, co się da.

Nie będę rozdzielać nominacji. Odpowiem na oba zestawy pytań w tym poście. Najpierw pytania Anny, gdyż nominowała mnie jako pierwsza.

1.Wolisz pisać przy muzyce, czy w ciszy?
To zależy od tego, co piszę. Ostatnio piszę w ciszy, ale mam pewną pulę piosenek, które są przeznaczone do poszczególnych postów i fragmentów. Kiedy przychodzi ich kolej, piszę tylko przy tych piosenkach.

2. Dlaczego piszesz?
Bo to kocham. Dzięki pisaniu stałam się tym, kim jestem teraz. To moja pasja, moja miłość, moja ucieczka, mój sposób na niektóre problemy. Pisanie to mój sposób na bycie. Nie umiałabym już nie pisać.

3. Uważasz siebie za Alien? Dlaczego tak/nie?
Tak. Chyba tak. Wprawdzie zazwyczaj nigdzie się nie udzielam, jedynie zdarza mi się głosować na nich w jakichś konkursach, ani nie kupiłam żadnej płyty TH, ale na swój sposób wciąż ich kocham. To raczej sentyment, bo wypełnili okres mojego dojrzewania. Ich muzyka w pewien sposób mnie ukształtowała i nie umiałabym ich porzucić. Ich muzyki słucham raczej sporadycznie, ale czekam na nową, na koncert, na te emocje. Bo chociaż „wyrosłam z nich”, to wciąż są częścią mojego życia, a ja czuję się – poniekąd – częścią społeczności, którą zainicjowali. Tak, czuję się Alienem, choć już nie tak mocno jak kiedyś.

4. Jak zaczęłaś swoją przygodę z pisaniem?
Wymyśliłam w głowie entą historyjkę i uznałam, że powinnam ją zapisać, że trzeba to jakoś uporządkować. Znalazłam zeszyt i zaczęłam spisywać pomysły, opowiadania, które składały się głównie z dialogów i wszystko, co przyszło mi do głowy. Potem stwierdziłam, że szybciej będzie na komputerze, bo nie nadążałam pisać wszystkiego, co wymyślałam. No i tak pisałam, pisałam, pisałam. No i nie przestałam do dziś. Zmieniają się tylko nośniki.

5. Jaka tematyka książki najbardziej cię interesuje?
Zdecydowanie kryminał, thriller. Uwielbiam zagadki, odrobinę grozy, ale nie za dużo. Horrory mnie przerażają. Uwielbiam biografie, obyczaje i książki na faktach. Kocham książki historyczne. Mam bzika na punkcie Tudorów i Yorków. Ostatnio zainteresowałam się też Marią Stuart. Nie pogardzę też dobrym romansem, ale musi być naprawdę dobry. Fabuła ciekawa, opiewająca coś więcej, niż sceny erotyczne i wyznawanie miłości xD

6. Jak bardzo twoi bohaterowie cię przypominają?
Za bardzo. Nie tyle mnie, bo nie uosabiam się z nikim, ale w każdego władowałam mnóstwo swoich przeżyć, emocji, leków. Prinz to taki mój pamiętnik, poniekąd. Choć muszę powiedzieć, że często robię to nieświadomie. Ostatnio wróciłam do jakiegoś fragmentu i aż zdziwiłam się, jak bardzo oddawał pewną sytuację i związane z nią emocje.

7. Sugerujesz się podpowiedziami czytelników w kwestii fabuły twojej historii?
Rzadko. Jeżeli decyduję się na to, to tylko w kwestiach, do których sama nie jestem przekonana, które są w jakiś sposób ruchome. Czasami sugestia czytelnika rzuca nowe światło na daną sprawę, podkreśla oczywistości albo wytyka błędy. Świadomie lub nie.

8. Czy jesteś zadowolona z tego, co tworzysz, czy sądzisz, że mogłabyś coś zrobić lepiej? Dlaczego?

Jestem zadowolona. Prinz to około 1000 stron tekstu, prawie 6 lat mojego życia, więc nie sposób, żeby nie znalazły się tam rzeczy, z których nie jestem zadowolona, ale w 95% wszystko jest tak, jak być powinno.

9. Masz jakieś hobby poza pisaniem? Jeśli tak - dlaczego tak cię to kręci?
Generalnie mam mało wolnego czasu. Pisanie pochłania jego większość, ale uwielbiam piec ciasta i gotować. Kiedyś grałam na gitarze, ale teraz to odeszło w kąt.

10. Gdybyś mogła wybrać, wolałabyś być kompletnie zła czy kompletnie dobra? Dlaczego?
Zdecydowanie dobra. Ludzie do szpiku źli są nieszczęśliwi, a ci dobrze, chociaż często dostają od życia manto za swoją dobroć, prędzej czy później wychodzą na swoje, bo wszystko, co robimy wraca.

11. Co przeszkadza ci w czytaniu? Co sprawia, że odkładasz książkę/wyłączasz stronę bloga?
Bolące oczy, późna godzina, konieczność wyjścia z autobusu albo brak czasu. Raczej nie

Pytania Miss Margaret.

1.Gdybyś była mężczyzną, jaką aktorkę chciałabyś znaleźć w swoim łóżku i dlaczego?
Miałabym dylemat między Scarlett Johansson a Holland Roden. Obie są niesamowicie piękne i zgrabne i jako kobieta obu zazdroszczę. Gdybym była facetem chciałabym którąś z nich. Koniec końców chyba padłoby na Scarlett. Ma świetne piersi i tyłek :D

2. Jaki jest Twój ulubiony serial i co byś mogła mi o nim powiedzieć, jak mnie nim zainteresować, jak przekonać bym go obejrzała?
„Teen Wolf” aktualnie. Co mogłabym powiedzieć, żeby nim zainteresować? Otworzyłabym przeglądarkę i kolejno wpisywałabym: Dylan O’Brien, Tyler Hoechlin, Daniel Sharman, Tyler Posey, a jeśli to byłoby za mało mogłabym wpisać jeszcze kilku przystojniaków z obsady xD A tak mówiąc serio. Szczerze mówiąc, nie wiem, co mogłabym powiedzieć, aby zainteresować tym serialem, bo kiedy opisuję fabułę, czy postacie, to brzmi śmiesznie. Dlatego powiem tylko, że jeżeli klimat fantastyki, wilków i innych niestworzonych postaci jest ci bliski, to obejrzyj, bo warto. Choć muszę powiedzieć, że nawet ktoś nie lubi takich klimatów, to jest spora szansa, że fabuła spodoba mu się na tyle, że postacie fantastyczne nie będą mu przeszkadzać.
Chyba nie zrobię kariery w reklamie xd

3. Jacy są Twoi ulubieni aktorzy (pierwsza trójka) i dlaczego?
O matko. Ulubieni aktorzy. Leonardo DiCaprio (ubolewam każdego roku, gdy Oscar go omija), Tom Hanks, Johnny Depp. Ostatnio mam bzika na punkcie Jareda Leto i Dylana O’Briena myślę, że mają u mnie miejsce 3B :D Uwielbiam wielu aktorów.

4. Jaki jest najgorszy film jaki przyszło Ci kiedykolwiek oglądać?
Movie 43. Ja nie wiem, kto miał tak beznadziejny pomysł, a co gorsza, jakim cudem ci wszyscy aktorzy chcieli w nim zagrać.

5. Czy kiedykolwiek zainspirował Cię jakiś film? Czym i jaki był tego skutek?
John Q, kiedy go oglądałam, wymyśliłam wątek Jessici. Poza tym nie przypominam sobie, bym kiedykolwiek indziej zainspirowała się jakimś filmem. Zazwyczaj płaczę na filmach, więc nie bardzo mam, jak skupiać się na czerpaniu z nich.

6. Czy masz jakąś ulubioną postać z filmu/serialu z którą się utożsamiasz? Dlaczego?
Zazwyczaj nie. Jednak kiedy zaczęłam oglądać Pretty little liars, uznałam, że jestem połączeniem Spencer Hastings i Hanny Marin. Dlaczego? Zawsze tak się jakoś dzieje, że wiodę prym, mam rolę „mózga” w grupie. Natomiast, jeżeli chodzi o Hannę, to mam jej wrażliwość i kompleksy.

7. Co sprawia, że mogłabyś oglądać jakiś film po dziesięć tysięcy razy i wciąż byłoby Ci go mało?
Nie mam pojęcia, co to takiego. Film, jak człowiek, musi mieć w sobie to coś. Czasem jest to fabuła, czasem charyzma aktorów, kreowanie postaci, ciekawa, wzruszająca fabuła. Na to składa się bardzo wiele elementów.

8. Wolisz oglądać filmy czy czytać książki?
Książki, zdecydowanie.

9. Czy znasz kogoś kogo spokojnie mogłabyś posłać na plan filmowy, dać rolę i umieścić przed kamerą?
Taaak. Mam taką koleżankę na studiach. Byłąby idealna do roli komediowych.

10. Wolisz filmy, które zmuszają do myślenia czy te kompletnie ogłupiające?
Zdecydowanie to pierwsze. Nie przepadam za komediami, a gdy są zupełnie bezmózgie to już zupełnie. Lubię filmy skłaniające do myślenia, z wielowymiarowymi postaciami, ciekawą, nieoczywistą fabułą i tym faktorem wyjątkowości, który sprawia, że ciężko mi zapomnieć o tej produkcji.

11. Masz jakąś ulubioną serię filmową? Jeśli tak, to co to jest?
Władca pierścieni, to seria mojego „dzieciństwa”. Jako nastolatka wypatrywałam oczy za Legolasem :D Uwielbiam też Harrego Pottera i coraz mocniej przekonuję się do Igrzysk śmierci. Choć nie przepadam za Tomem Cruise’m to z chęcią oglądam Mission Impossible. Jednak Władca Pierścieni to mój zdecydowany nr 1.

Moje pytania:
1.      Jaka piosenka najlepiej cię opisuje?
2.      Jakim zwierzęciem mogłabyś być, gdybyś nie była człowiekiem i dlaczego?
3.      Gdybyś mogła przez jeden dzień być kimś innym, kimś sławnym, kto by to był i dlaczego?
4.      Jaka książka najbardziej zapadła ci w pamięć i dlaczego?
5.      Masz jakiś autorytet? Jeśli tak, kto to jest i dlaczego?
6.      Gdybyś mogła wybrać jeden talent, dzięki któremu zdobyłabyś sławę  uznanie, co by to było? No i oczywiście, dlaczego?
7.      Masz ulubioną książkę? Jeśli tak to jaką?
8.      Co sprawia, że jesteś szczęśliwa?
9.      Co zainspirowało cię do stworzenia historii, którą opisujesz? Jaka była pierwsza scena, która ją zapoczątkowała?
10.  Czy masz ulubioną piosenkę Tokio Hotel? Jeśli tak to jaką?
11.  Jak pisanie wpływa na twoje życie?

Nominuję:


Nie miałam pojęcia, kogo mogłabym nominować. Dlatego niecnie wykorzystałam opcję obserwatorzy i wybrałam czytelniczki, które mają blogi. No cóż. Niestety mam kosmiczne zaległości w czytaniu opowiadań i nie mam pojęcia, co się teraz pisze. 

(100 powstało już w połowie)

4 komentarze:

  1. a ja sie tak ucieszyłam, ze uczę się do egzaminu, a tu 100 :c

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrobmy odliczanie do 100! Na pewno bedzie lepsze niz moje odliczanie miesiąca do matury.. :) J.

      Usuń
  2. OREDZIE Z DNIA 30 MARCA

    hu hu hu gwizdze wiatr
    gwizdze wiatr na caly swiat

    KONIEC OREDZIA

    OdpowiedzUsuń
  3. OREDZIE Z DNIA 31 MARCA

    lody kremowe lakremejra
    sa wyjatkowe bo tak kremowe

    KONIEC OREDZIA

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam serdecznie: http://grow-a-spark.blogspot.com/
xoxo